Ampumatoiminta

Merireserviläiset ry on aktiivinen meritoiminnan ohella myös ampumatoiminnassa. Jäsenemme voivat hyödyntää  ampumaratavuorojamme Töölön sisäradalla ja Rannikkoprikaatin ulkoradoilla Upinniemessä. Sisäradalla merireserviläisillä on vuoroja kaksi kertaa kuukaudessa syyskuun alusta toukokuun loppuun ja Upinniemessä ulkoradalla vuoroja on ympäri vuoden.

Yhdistyksemme vastuulla on vuosittain myös neljän Sininen Reservi ry:n ampumapäivän järjestelyt Upinniemessä, kaksi kilpailua keväällä ja kaksi syksyllä. Näissä kilpailuissa ammutaan erilaisilla aseilla, pienoispistooleilla, sotilaspistooleilla, sotilaskivääreillä ja reserviläiskivääreillä. Pistoolilajeina on koulu-, kuvio- ja pika-ammuntaa, kivääreillä makuu-, kenttä- ja kolmiasentokilpailuja. Näin osallistujille voidaan tarjota mahdollisimman monipuolisia ammuntoja. Merireserviläiset ry:n jäsenillä on mahdollisuus saada ase käyttöönsä ampumaradalle, kilpailusuorituksen ajaksi. Lisätietoja johtokunnalta sähköpostitse.

Merireserviläiset ry:n jäsenistöstä löytyy myös kokenut SRA-kouluttaja. Aiheesta kiinnostuneet jäsenemme voivat ottaa yhteyttä johtokuntaan.

Jäsenemme voivat harrastaa ammuntaa myös ilman omia aseita. Merireserviläiset ry:llä on melko hyvä valikoima erilaisia aseita jäsenistömme käyttöön. Radoilla on mukana aina ampumavuoron vetäjä, joka tarvittaessa opastaa aloittelevia ampujia turvalliseen aseiden käsittelyyn ja hyvään ampumasuoritukseen. Kannustammekin kaikkia jäseniämme, niin vanhoja kuin uusiakin turvallisen ampumaurheilun pariin! Ammunta on mukavaa ja kiinnostavaa puuhaa, jossa on mahdollisuus kehittää itseään. Hyvä ampumataito on jokaisen reserviläisen perustaito! Tervetuloa mukaan.

Lisätietoja saat johtokunnan sähköpostiosoitteen kautta: merireservilaiset@helresp.fi.