Merireserviläiset ry

Merireserviläiset ry, Sjöreservister rf on Reserviläisliittto ry:n, Sininen Reservi ry:n ja Helsingin Seudun Reserviläispiiri ry:n jäsenyhdistys, jonka kotipaikkana on Helsinki ja toiminta-alueena koko Suomen rannikko.

Merireserviläiset tekee tänään, kuten koko olemassaolonsa ajan, tunnetuksi meri-, ampuma- sekä koulutustoimintaa vapaaehtoisesti. Olemme toteuttaneet vuosien varrella mielenkiintoisia tapahtumia niin jäsenistöllemme ja varusmiehille kuin yhteistyökumppaneillekin.

Yhdistyksemme pääperiaatteena on reippaan merihenkisen harrastuksen ylläpito, merenkulkutaidon elvyttäminen, viestitystaidon kehittäminen ja tärkeimpänä veljeyden sekä siihen liittyvän, turhia ylisanoja kaihtavan isänmaallisen ajattelun ehdoton säilyttäminen. Näiden periaatteiden mukaan toimimme edelleen

Yhdistyksen jäsenmäärä on yli 130, sekä naisia, että miehiä. Merkittävä osa jäsenistöstä on merivoimien reserviläisiä: aliupseereita, miehistöä ja upseereita. Kaikkia jäseniä yhdistävä piirre on merihenkisyys ja kiinnostus reiluun meripuolustuksen reserviläistoimintaan.

Merireserviläiset ry tunnus